بعد از ۱۵ سال نمونه بهینهشده EF7 با نام EFP معرفی شده، تقریباً همان استایل که در نگاه اول از نظر عموم افراد قابل تمایز نیست، اما بسیاری از اجزا تغییر کرده و دیگر نمیتوان قطعات این دو را با هم جایگزین کرد
تغییرات ظاهری و جنس و شکل قطعات
منیفولد هوا و ریل سوخت از پلاستیک شده
میللنگ یک کیلو سبک شده
قطعات اصلی نظیر: سرسیلندر، میل سوپاپ، شاتون، پیستون و … تغییر کرده
سیستم خنککننده موتور تغییر کرده
استفاده از محرک برقی دریچه هدررو به جای نمونه وکیومی و سامانه زمانبندی متغیر سوپاپها DVVT
استفاده از منبع انبساط جدا از رادیاتور برای نسخه توربو
برند سازنده توربوشارژ، پروانههای آن و مکانیزم محرک دریچه هدرروی توربوشارژر کاملاً تغییر کرده
تغییرات عملکردی
کاهش دور آرام از ۸۵۰ به ۶۵۰ در دقیقه
افزایش ۷ تا ۱۰ درصدی توان موتور EFP ( در مدل توربو به ۱۶۰ اسب۲۴۰ نیوتن متر سر میللنگ)
بیشینه گشتاور در دور۱۷۵۰ در دسترس است
کاهش مصرف سوخت تا ۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و در نتیجه کاهش آلایندگی